Přípravná taneční výchova pro děti od 5 let, tanec klasický, současný, lidový, společenský – standardní a latinsko-americký, tap dance (step), disco, hip-hop, break, elektric booggie, jazz, street dance ….
Přípravná estetická výchova
Téměř od počátků existence školy se místo přípravných výchov jednotlivých oborů osvědčila metoda přípravné estetické výchovy, dříve existující pod označením Syntetický obor. Tato výchova spočívá v přípravě dětí předškolního věku, kterým je předkládána veškerá škála uměleckého vyjadřování /tanečního, hudebního, výtvarného a literárně-dramatického/, dále po dohodě s rodiči dostává dítě možnost samostatné profilace a není tak omezeno zařazením na počátku studia do jediného oboru. Má tak možnost vyzkoušet si svoje schopnosti a dovednosti v celé šíři uměleckých žánrů a zaměření. V této tzv. syntetické výchově dítě dostává prostor pro získávání a rozvoj pohybového a tanečního talentu, pro který je vymezena největší časová dotace, což je 30 minut. V dalších 60 minutách má dítě možnost nenásilnou a přirozenou formou, jejímž základem je prolínání a plynulý přechod, pronikat do tajů hudebního, výtvarného a literárně-dramatického světa. Organizace a střídání činností je zcela v kompetenci vyučujícího, přičemž je vyučovací celek, jehož časová dotace činí 2 vyučovací hodiny /dále jen v. h./, zpravidla zastřešen zvoleným tematickým námětem či motivačním příběhem. Tato forma práce s dětmi předškolního věku je ověřená, osvědčila se léty praxe a jejím výsledkem je téměř 90% pokračování těchto žáků ve studiu vybraného či pedagogem doporučeného oboru, resp. více oborů. Při nedostatečné profilaci žáka může tento navštěvovat přípravnou estetickou výchovu ještě jedním rokem, což vede k diferenciaci na přípravnou estetickou výchovu předškoláků začátečníků a přípravnou estetickou výchovu předškoláků a mladších školáků pokračujících v oboru, kteří dosud nejsou rozhodnuti pro vhodné umělecké zaměření. Systém hromadné přípravy žáků pro studium v jednotlivých oborech má své neopomenutelné klady, které úzce souvisejí se zaměřením školy a výchovně vzdělávacími strategiemi, neboť propojení uměleckých oborů a jejich průřezový charakter je důležitým nosným prvkem moderního výchovně - vzdělávacího systému. V přípravném oboru uvádí žáky do základní problematiky oborů jeden pedagog, a pokud citlivým, tvůrčím, originálním a každému dítěti adekvátním způsobem předkládá obsah, má možnost žáky dále poznávat a získat si tak náklonnost mnohdy i uzavřených a bojácných dětí. To vše mu dává možnost odhalit dětský osobnostní potenciál a dále žáky směrovat, potažmo rozvíjet. Stává se prvopočátečním zprostředkovatelem vztahu dítě versus umění, což je v následujícím studiu každého žáka jistě důležitý mezník a odrazový můstek pro další cestu. Výuka je dotována 2 v. h. týdně, přičemž od druhého pololetí může žák začít navštěvovat výuku hry na zvolený nástroj či zpěv ve skupinkách, s časovou dotací půl hodiny týdně.